De juiste route

Hoe speel je in op veranderende klantbehoeften?

  • Staat jouw klant centraal?
  • Gebruikt jij alle beschikbare kanalen?
  • Is jouw organisatie voorbereid op de toekomst?

Hoe is jouw onderneming op de toekomst voorbereid?

Klanten krijgen het steeds meer voor het zeggen. Door het toenemende ‘online’ aanbod zijn een goede dienstverlening en een optimale service niet meer voldoende om klanten te behouden. Klanten zullen steeds sneller overstappen als de klantervaring niet naar wens is.

De tijd dat je je als organisatie alleen maar hoeft te focussen op het benutten van je sterke punten is inmiddels voorbij. Tegenwoordig zal de klant meer centraal moeten staan, waardoor de organisatie meer zal moeten investeren in de customer journey en in een kanalenmix die deze journey verrijkt.

Het uiteindelijke doel is om de behoefte van de klant te vervullen, waarvan hij nog niet wist dat het een behoefte was. Preventief innoveren, in plaats van te reageren op basis van het veranderende gedrag van de klant.

Gebruik verschillende communicatiekanalen

Vroeger werd alleen de telefoon als kanaal ingezet, maar tegenwoordig moeten ook kanalen als Whatsapp, social media en live chat geïmplementeerd worden om in de veranderende behoeften van de klant te blijven voorzien, zodat je ze zowel op hun smartphone, desktop of tablet kunt bereiken.

Zet je klant centraal

Het begin van de digitale transformatie begint door de klant op de eerste plek te zetten, de volgende stap is om de interne processen en werknemers hierop aan te passen.

Voorbereid op de toekomst

Transformaties in de markt, disruptieve technologieën en de veranderende behoeften van klanten zullen altijd blijven bestaan. Je kunt de behoeften die klanten over vier of vijf jaar hebben niet voorspellen. Wel kun je de organisatie en medewerkers alvast voorbereiden op de toekomst, door slimmer te vergaderen, handiger te gaan communiceren en effectiever samen te werken.

Meer weten?

Over veiligenflexibelondernemen.nl

Veiligenflexibelondernemen.nl is een initiatief van Comsoft direct en Bechtle direct in Nederland. Comsoft en Bechtle vertalen ICT klantstrategieën door naar complete werkplekoplossingen. Zo kunt u bij ons terecht voor een breed scala aan software en hardware oplossingen en bieden wij op maat gemaakt persoonlijk advies, zodat u flexibel, veilig en duurzaam kunt blijven ondernemen.

Neem contact met ons op

t. +31 (20) 206 53 90

e. info@comsoft.nl

De Corridor 5
3621 ZA Breukelen

Comsoft direct
Bechtle Comsoft direct